Vepřová panenka s omáčkou z manga a pampelišky

„To by mě nenapadlo, že mango s pampeliškou může být tak dobrý.“ pronesl jeden z mých potomků u nedělního obědu. „A to maso, jak se s tím výborně doplňuje… Teda, mami, tenhle recept se ti fakt povedl. Ten je vymazlenej.“

No řekněte sami, taková poklona od svého dítěte, to se cení 🙂

Ale tenhle recept je opravdu vymazlenej. Doslova symfonie chutí – však vyzkoušejte 🙂

Čas na přípravu: cca do 50 minut

Suroviny: (pro 4 osoby)

½ kg vepřové panenky

1 zralé mango

1 menší pórek

1 hrst pampeliškových listů (pampelišky neboli smetánky lékařské)

2 lžíce olivového oleje

Šťáva z ½ citrónu

2 plátky másla

Černucha setá

Sůl

Kajenský pepř

Voda k případnému podlití

Postup:

  1. Vepřovou panenku nakrájejte na medailonky
  2. Osolte je, přidejte černuchu setou a 2 špetky kajenského pepře. Pořádně vše promíchejte.
  3. Na pánvi rozehřejte olej a maso na něm rychle orestujte.
  4. Omáčka – Nakrájejte pórek najemno, najemno nasekejte pampelišku, mango oloupejte a zbavte pecky a nakrájejte ho na cca 2cm kostky.
  5. Rozpusťte máslo, rychle na něm orestujte pórek.
  6. Pak přidejte mango a sůl a za častého míchání vše poduste, až bude mango měkké. (V případě potřeby jemně podlijte).
  7. Přidejte citrónovou šťávu a nasekanou pampelišku a pořádně promíchejte.
  8. Poté omáčku rozmixujte tyčovým mixérem dohladka.
  9. Ochuťte ji solí a kajenským pepřem.

Podávejte s rýží.

Poznámka: Použijte opravdu zralé mango. Nemusí se dlouho dusit a jídlo si tedy, díky krátké tepelné úpravě, zanechá více vitamínů.

Čím je přínosná černucha setá si můžete přečíst v článku Znovuobjevené koření – Černucha setá.

Pampeliškové listy jsou velkým zdrojem vitamínů (A, B2, C, D) a minerálních a stopových prvků (mangan, křemík, síra, sodík, draslík, fosfor). Umí pročistit játra, ale také pomoci diabetikům, protože mezi jiným obsahuje inulin. (Nejvíce inulinu obsahuje pampeliška na podzim).

Kajenský pepř dokáže zlepšit cirkulaci krve a tím zlepšit i výživu buněk. Posiluje srdce, cévy, tepny i kapiláry. Musí se však užívat pravidelně.

A mango obsahuje vitamíny A, C, E, skupiny B. Je cenným zdrojem draslíku a vlákniny.

 

helena.skocova@email.cz
Výživová poradkyně, milovnice bylinek, autorka projektu ZDRAVÁ KRÁSA, zakladatelka nadačního fondu Most sblížení a v neposlední řadě matka tří dětí.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.